14 April, 2010

så ett på svenska!

eftersom deta nog inte rör så många andra en svenskar så får det blir så.

jag har fått tag på nästa all slagermusik. alltså alla vinnere sen 1958 och framåt. de senaste 30 åren tror jag att jag har alla låtar på för alla åren, hehe, så självklart harjag lyssnat på visa gamla. men bestämde mig för att börja lyssna på det från 1980 och framåt, och inser att jag saknar den gamla slagern. där det sjöngs på svenska, där det var kikki, lotta och bettan. när carola van med fångad av en stromvind. det är slagerna, det gamla härliga. är uppe i 2008 och känner att deta stora spektakel det nu är med 4 deltävlingar mm inte är som det ska. jag kan itne säga att jag inte gillar låtarna för det gör jag, många är bra. men känner man att 75% bara är skit och utfyllnad från de tidigare åren så ärdet illa. och sen är kommer de små guldkornen som jag med min egan musiksmak älskar som årets Yeba-Getty Domein och har skön takt. jag hade nog aldrig hört hans låt om den inte varit med. men ändå, JAG SAKNAR DEN GAMLA SLAGERNA, den sväniga svenska musiken som det var. det heter melodifestivalen nu. men vart är slager låtarna? det var bättre för helt enkelt!

over and out!

No comments:

Post a Comment